Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vision for Virklund Skole

Virklund Skole er en skole med højt til loftet, hvor alle børn oplever glæde ved at
være en uundværlig del af et trygt og udviklende fællesskab, hvor alle skoledage
tæller.

Eleverne deltager engageret i udfordrende og tilpassede læringsprocesser med rum og
tid til kreativitet og fordybelse.

Eleverne tror på egne evner og har modet til at springe ud i nye og uprøvede
situationer med tillid til, at kammerater, pædagoger og lærere griber dem.

På Virklund Skole er medarbejdere og ledere en del af et professionelt lærende
fællesskab, som gennem tillid og åbenhed giver plads til at udfordre og udvikle
faglighed og den professionelle praksis.

På Virklund Skole er forældre en naturlig del af fællesskabet med det mål at skabe
livsduelige og trygge børn sammen.

Trivsel
Når værdien ”trivsel” lever, betyder det for os, at alle børn oplever en glæde ved at gå i skole;
At der er plads til forskellighed, plads til at være sig selv og at man trygt kan hvile i, at der
drages omsorg for den enkelte.

Fællesskab 
Når værdien ”fællesskab” lever, betyder det for os, at alle børn indgår i et anerkendende og
respektfuldt tilhørsforhold; at alle forpligter sig i et fællesskab båret af forståelse og gensidig
tillid.

Tillid
Når værdien ”tillid” lever, betyder det for os, at alle børn har en sund tro på egne evner; at de
i mødet med andre er båret af at turde fejle og vakle i vished om, at man vil hinanden det
bedste og en tro på, at alle bidrager med det de kan.

Kreativitet
Når værdien ”kreativitet” lever, betyder det for os, at alle børn gennem en legende tilgang
lærer, at værdien findes i processen; at fokus ligger på det hele menneske og i styrkelse af det
samskabende.

Engagement
Når værdien ”engagement” lever, betyder det for os, at alle børn motiveres i mødet med
dedikerede og begejstrede voksne, der indbyder til forskellige måder at lære på og styrker den
enkeltes nysgerrighed og ejerskab; at alle børn oplever plads til ”kloge hænder og krøllede
hjerner”.