Chromebooks, BYOD & Google

Læs mere om kommunens strategi, BYOD og Google HER

Hvad er "Bring Your Own Device"

Ved opstart på fjerde årgang får alle elever udleveret en ny Chromebook og et omslag. Denne er børnenes digitale penalhus. Behandler man den godt, kan den formentlig holde skoletiden ud, og er derfor det vi tilråder. Hvis man modsat behandler den uhensigtsmæssigt, står man uden redskab. Fabriksfejl og almindelige problemer hjælper IT-medarbejderen Martin naturligvis altid med, og der er også ekstra, i tilfælde af man har fået en fejlbehæftet. Desværre er nogle skader dog så omfattende, at der ikke er tale om et uheld

Her indtræffer (BYOD), som oversat betyder: ”hvis du ødelægger den maskine du har fået stillet til rådighed, så står du selv for at medbringe IT udstyr”..

Netop derfor er vores opfordring, at I opfordrer jeres børn til at passe yderst godt på deres Chromebook. Skulle uheldet være ude, og I INGEN muligheder har for at sende noget alternativt med, så løser vi det i samarbejde. Vi håber dog ikke det bliver nødvendigt. Det er nemlig ikke en post som skolen får tildelt økonomi til, og er derfor penge der skal tages fra noget andet.

Børnene er til hver en tid velkomne til at tage deres egen bærbare med på eget ansvar. Også selvom de har en Chromebook.